Wat kan Juntos Onderwijscoaching voor jou betekenen
De ontwikkelingen in de wereld en in het onderwijs gaan razendsnel. Hierdoor blijft onderwijs altijd in beweging en hebben leerkrachten continu te maken met nieuwe uitdagingen. Hebben onderwijsprofessionals op uw school hierbij (tijdelijke) ondersteuning nodig? Met Juntos OnderwijsCoaching ondersteun ik leerkrachten in het primair en voortgezet onderwijs.
Kwaliteit en ontwikkelingIk coach leerkrachten vanuit hun drijfveren en krachten.
Door deze op kwaliteit- en groeigerichte coaching, streef ik naar gemotiveerde en bekwame leerkrachten wat direct bijdraagt aan de onderwijskwaliteit. De coaching is op maat gemaakt en vindt plaats binnen een veilige context waarin de leerkracht zich optimaal kan ontwikkelen. |
Starters en zij-instromers
Hoe begeleid en bind ik starende leerkrachten en zij-instromers? Juntos OnderwijsCoaching coacht ook starters en zij-instromers. Het begeleiden van zij-instromers en startende leerkrachten levert een belangrijke bijdrage aan een betere kwaliteit en leidt tot minder uitval. Ik geloof namelijk dat scholen leraren kunnen binden door de juiste begeleiding waarbij er ook oog is voor de specifieke knowhow van deze groep. |
De kracht van authenticiteitWat maakt jouw school uniek? Hoe kunnen leerkrachten dicht bij zichzelf blijven? Juntos OnderwijsCoaching gelooft in authenticiteit- jezelf laten zien zoals je bent. Authenticiteit maakt kwetsbaar en is tegelijkertijd pedagogisch zeer krachtig. Als coach stel ik de authenticiteit van de school en de onderwijsprofessional centraal en leg ik mijn expertise daarnaast.
|
Samen brengt je verder
Juntos is Spaans voor ''samen''.
Samen speelt een belangrijke rol bij het realiseren van goed onderwijs. Allerlei zaken binnen en buiten de school hangen nauw met elkaar samen en hebben invloed op elkaar. Ik help bij de bewustwording hiervan, waardoor deze samenhang positief kan worden beïnvloed.
Daarnaast help ik bij het samen verantwoordelijkheid nemen voor klassen, individuen en de onderwijskwaliteit. Immers; alleen ben je sneller, samen kom je verder Hoe kun je als school deze verantwoordelijkheden breder dragen? Ik draag hiervoor mogelijkheden aan die voor nu en in de toekomst werkbaar zijn, hierbij houd ik rekening met wat bij de school past.
Samen speelt een belangrijke rol bij het realiseren van goed onderwijs. Allerlei zaken binnen en buiten de school hangen nauw met elkaar samen en hebben invloed op elkaar. Ik help bij de bewustwording hiervan, waardoor deze samenhang positief kan worden beïnvloed.
Daarnaast help ik bij het samen verantwoordelijkheid nemen voor klassen, individuen en de onderwijskwaliteit. Immers; alleen ben je sneller, samen kom je verder Hoe kun je als school deze verantwoordelijkheden breder dragen? Ik draag hiervoor mogelijkheden aan die voor nu en in de toekomst werkbaar zijn, hierbij houd ik rekening met wat bij de school past.
Wat zijn voorbeelden van hulpvragen?
|
- Ik ben net gestart in het onderwijs. Hoe zorg ik ervoor dat ik opbrengstgericht werk?
- Een leerling in mijn klas eist ontzettend veel aandacht. Wat kan ik doen? - Hoe krijg ik het plezier in het lesgeven terug? - Er is veel onrust in de school. - Hoe creëren we op een natuurlijke manier rust. -Bij oudergesprekken zou ik wel eens steviger in mijn schoenen willen staan. Hoe voer ik een professioneel oudergesprek met zelfvertrouwen? - De kinderen gaan doorgaans niet respectvol om met meubilair, toiletten en materialen. Wat kunnen we als school doen? - De spellingresultaten zijn niet naar verwachting. Heb je tips? - Ik verlies mijn zelfvertrouwen. Hoe kan ik weer met vertrouwen mijn groep in? - Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn geduld niet verlies? - Er gaat per dag veel onderwijstijd verloren. Wil je eens meekijken naar mijn klassenmanagement? - Ik ervaar onmacht voor de klas. Hoe krijg ik weer de regie? - Het niveau van het (begrijpend) leesonderwijs willen we graag op schoolniveau verbeteren. Kun je ons helpen? -Wat kan ik doen om de kinderen te motiveren? -Mijn leerlingen zijn snel afgeleid. Hoe krijg ik hen weer gefocust op het werk? -We willen op schoolniveau driehoeksgesprekken gaan voeren. Hoe voeren we dit in? -Ik ben handelingsverlegen. Hoe kan ik aan de onderwijsbehoeften van mijn leerling(en) voldoen? -Hoe krijg ik grip op mijn groep? -Ik ervaar zoveel druk de laatste tijd. Wat kan ik daar aan doen? |
Wat voor een coaching biedt Juntos
Juntos OnderwijsCoaching biedt ondersteuning binnen diverse onderwijsvormen en aan ieder type professional die bij onderwijs betrokken is.
Voorbeelden van coachingtrajecten (altijd op maat!) zijn:
Op basis van de hulpvraag kiezen we samen de meest passende en effectieve werkwijze.
Voorbeelden van coachingtrajecten (altijd op maat!) zijn:
- Coaching-on-the-job
- Onderzoek
- Teamtrainingen
- Beleidsontwikkeling t.b.v. het pedagogisch klimaat
- Video-observaties
- Ontwikkeling van lessen
- Begeleiding van leerlingen
Op basis van de hulpvraag kiezen we samen de meest passende en effectieve werkwijze.
Tarieven
Het intakegesprek is gratis en vrijblijvend.
Op basis van de hulpvraag kiezen we samen de meest passende en effectieve werkwijze en komt zo het tarief tot stand.
Op basis van de hulpvraag kiezen we samen de meest passende en effectieve werkwijze en komt zo het tarief tot stand.